V pondělí 26. září 2022 se po dvouleté odmlce způsobené proticovidovými opatřeními měli možnost žáci naší školy opět blíže seznámit s prací a technikou některých ze složek Integrovaného záchranného systému. Tentokrát se na školním dvoře představili příslušníci Armády České republiky z Krajského vojenského velitelství v Brně pod vedením kpt. Mgr. Emila Kamenského, který se svými kolegy a spolupracovníky z Českého červeného kříže Brno připravili pro naše žáky VIII. a IX. ročníků celkem pět zajímavých stanovišť, na kterých se v rámci 45 minutových bloků žáci dozvěděli množství užitečných informací pro život, chování obyvatel v mimořádných situacích a měli si možnost vyzkoušet některé vojenské a zdravotnické dovednosti.
Na stanovišti číslo 1 si žáci otestovali svou fyzickou zdatnost – sílu, obratnost a rychlost při testu počtu kliků provedených během dvaceti vteřin a dále absolvování překážkové dráhy s gumovou atrapou skutečného samopalu. Stanoviště číslo 2 bylo zaměřené na topografii, určování azimutu, ale navíc si žáci mohli vyzkoušet i vojenskou výstroj – přilbu a taktickou vestu. Na stanovišti číslo tři se žáci seznámili s informacemi o práci příslušníků Armády České republiky a jejich součinností s dalšími armádami NATO i s prací Mírových sborů v zahraničí. Stanoviště číslo 4 bylo zaměřené na zdravovědu a základy první pomoci, v rámci které si každý žák vyzkoušel pod odborným dohledem techniku masáže srdce na umělé figuríně. Na stanovišti číslo 5 si žáci zastříleli ze vzduchovky, což byla pro mnohé z nich zcela nová zkušenost.
Letošní branný den se nadmíru vydařil a obohatil všechny přítomné o množství nových, zajímavých informací i dovedností. Z těchto důvodů bychom rádi v jarních měsících chtěli připravit obdobný projekt i pro žáky VI. a VII. ročníků. Na závěr by vedení školy ZŠ a MŠ Brno, Kotlářská 4 chtělo touto cestou poděkovat příslušníkům Armády České republiky z Krajského vojenského velitelství v Brně a jejich spolupracovníkům z Českého červeného kříže Brno za vysokou míru profesionality, odbornosti a celkového přístupu k pořádání této akce, kterou dokázali naše žáky i přihlížející pedagogy velmi zaujmout a motivovat.
Jiří Marvan